Kees Hooft vraagt goed door, is enorm integer en krijgt zaken voor elkaar. Hij is een zeer ervaren trainer/coach die de juiste snaar weet te raken bij zowel senior medewerkers als directors.
Kees Hooft heeft een eigen stijl van werken: veel de trainees aan het woord (en werk) laten en met gerichte opmerkingen het leren door eigen ervaring te stimuleren. Daarnaast neemt hij de tijd om de werkomgeving van de trainees te onderzoeken. Daardoor werd ons softskills (leiderschap) traject:
- op maat gesneden
- direct toepasbaar
- succes gegarandeerd
Dat hebben we dan ook gevierd.
Met acht Delivery Managers, in een nieuwe rol, hebben we een volledig trainingstraject met Kees Hooft doorlopen. Dit traject bestaande uit soft- en hardskills heeft Kees in combinatie met een andere opleider aangeboden. Kees heeft de opleiding zo weten in te passen dat de soft- en hardskills naadloos op elkaar zijn aangesloten. Betreft de softskills is Kees als beste in staat te regisseren, discussies op gang te brengen, te sturen in het bereiken van een doel, te confronteren. Een zeer waardevol trainingstraject waar we graag een vervolg aan geven met follow-up coaching en begeleiding.
Doel
Eenduidige benadering richting klant organisatie, IT en leveranciers plus het benutten van synergie om te komen tot excellente dienstverlening.
Belichten
In deze fase gaat het om verhelderen van wat er is, bewustwording.
Richten
In deze fase gaat het om het ontwikkelen van een wensbeeld, visie en doelen, een stip op de horizon die trekkracht genereert en mensen in beweging zet.
Inrichten
Deze fase legt de nadruk vooral op het aanpassen van structuren en systemen die prikkels in zich dragen voor het gedrag van mensen (bijvoorbeeld de organisatiestructuur, de werkprocessen, de overlegstructuur, beloningssysteem).
Verrichten
In deze fase gaat het erom het gedrag van individuen en teams te ontwikkelen in lijn met de gekozen richting en inrichting. Dit is een proces van trial and error, een leerproces waarin het bestaande gedrag en de communicatiepatronen worden omgebogen en vernieuwd kunnen worden, vooral door te doen, reflecteren en feedforward.
Het gekozen motto van het team Delivery Managers: “samen het verschil maken met focus”.
Het traject van een jaar is vervolgd door kwartaal sessies om in te spelen op actuele ontwikkelingen en de teamcohesie te borgen.